onsdag 29 januari 2014

Friterad banan med glass, Recept

Igår lagade jag friterad banan med glass och sirap till mig och min mamma. Detta var första gången jag skulle fritera banan och det gick ööööverförväntan, mycket bra. Det smakade också jätte gott!

Jag använde mig av två bananer men receptet är för 4 portioner.
Det du behöver är:
4 mogna bananer
Rapsolja till fritering
1 msk bakpulver
2 dl kallt vatten

Häll i oljan i en tjockbottnad hög gryta eller kastrull. Jag valde kastrull. Det ska vara ca 5cm högt med olja. Hetta upp oljan, blanda ihop de torra ingridienserna först och sist det kalla vattnet, rör om till en jämn smet.
För att se om oljan är tillräckligt varm så kan man doppa ner en droppe av frityrsmeten och när den börjar spraka och friteras är oljan varm. Doppa ner bananerna i oljan, fritera dom till gyllene bruna.

Svårare än så vart det inte! I know. Haha


Godnatt på er! KRAM

1 kommentar:

  1. Hej, jag är intresserad av att köpa några plagg av dig. Du kan ringa mig på 0723322112

    SvaraRadera